best summer.

bara för att jag har så tråkigt så hade jag tänkt göra ett inlägg om det roligaste jag gjort i hela mitt liv.

för 3 år sen åkte min kompis syster på en språkresa i malta.
när hon kom hem och berättade hur kul hon hade haft det så bestämde jag och olivia oss för att vi skulle åka.
vi pratade med våra föräldrar och även fast mina föräldrar ändrade sig mycket så bokade vi resan!
vi bokade resan ett år i förväg så vi längtade och längtade.
när dagen var inne att fara så fick vi skjuts av våra föräldrar till flygplatsen där vi tillsammans med en tjej som heter Linnea tog flyget till Stockholm!
där mötte vi upp våran ledare och sen träffade vi Johanna och Jacob.
vi fick gå runt på arlanda ett tag tills alla andra kom!
När då alla andra kom så var de flesta rätt blyga och höll sig till sina kompisar!
Vårat flyg till Amsterdam kom och jag satt med Olivia och Johanna!

framme i Amsterdam så gick vi och käkade och kollade runt, helt sjukt stor flygplats!
bilden här uppe är från toaletterna i Amsterdam!:)

ialafall så fick vi vänta länge innan flyget till Malta kom och alla var taggade som bara den.
flyget kom och återigen satt jag med Johanna och Olivia.

and then, efter fleera timmars flygåkning var vi framme....
där var vi, efter ett års längntande så stod vi där på malta!
ifrån flygplatsen fick vi skjuts av några till någon mötesplats där våra "familjer" kom och mötte oss.
min och olivias familj kom och vi fick skjuts dit där vi skulle bo.
klockan var då mycket.. tror den var typ halv 12 eller något så direkt när vi kom till familjerna visade dom oss vars vi skulle sova och sen somnade vi ganska så direkt.
första natten fick jag dela rum med två norskor och olivia med några andra! men resten av veckorna fick vi ett eget rum! :)
på morgonen behövde vi ställa klocka och gå upp till skolan. det var sååå varmt så jag höll på att döö;p
kan inte sitta och rabbla upp varje dag.
men språkresa är något jag verkligen rekomenderar!
vi gjorde massa utflykter, vi åkte till Mdina, Golden bay, Commino, Valetta m.m.

^ bild från Golden Bay.


^ bilder från commino by day!
härligaste stället jag har varit på. kolla vattnet!

sen gjorde vi en massa andra saker, på dagarna gick vi skola.
direk efter skolan gick vi oftast till stranden och solade och sen gick vi hem, duschade, åt och gjorde oss klara inför kvällen. på kvällen hade vi oftast en mötestid där vi brudar träffades och gick tillsammans in på olika barer osv! :)

^ här har vi tjejer träffats och är på väg till någon club.

^här är mina bästa brudar på rockbeach!


^nästan hela gruppen samlade i en gränd.
sjukt mysigt vi hade där!  våra sista kvällar var fan det roligaste<3

^ farewell dinner och sen blev det att riva loss EFbandet och gå in på barer! hur skojj som helst!
och tack Andrew för shotsen;o

^ Johanna och jag inne på Browns sista kvällen.
galet va jag saknaer..<3

nä, nu orkar jag inge mer.. ska gå och göra kaffe och sen sätta mig och äta muffins!
men ialafall så språkresa är verkligen något jag rekomenderar! hur kul som helst.
nu är det bara att tagga MALTA 2010.
ska bli såå kul att komma tillbaka.
längtar redan som en galning.. <3

PUSS

SES 117, ni var världens bäsa grupp!
saknar er som fan !
har aldrig gråtit så mycket som jag gjorde på arlanda när vi skulle säga adjö !
ush va äckligt det var.. tror inte det var någon som kunde hålla tårarna i styr..
Elin, Lollo, Johanna, Olivia och Linnea> tack för att ni gjorde resan värd!;*

Kommentarer
Postat av: Jenna

låter som en bra helg ;)



jag ska bara ta det lugnt, träffa familjen och pojken min :) sen får vi se vad mer jag ska hitta på :) ♥

2009-05-13 @ 18:31:09
URL: http://jennifermalmqvist.blogg.se/
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

svar; tack så jättemycket :D

2009-05-13 @ 18:51:17
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: emma

åå ser ut som, du haft grymt kul :D

så det är bra i malta? fest shopping och sånt? =)

2009-05-13 @ 18:59:59
URL: http://delicious89.blogg.se/
Postat av: maria

hehe toaletterna på amsterdams flygplats spolar av sej själv å snurrar :P

2009-05-13 @ 19:18:47
URL: http://www.metrobloggen.se/janemary
Postat av: Anonym

asså dom säger att om man dricker skickar dom hem en, stämmer inte det? för jag vill oxå på en språkresa!

2009-05-13 @ 19:35:39
Postat av: maddiiiish

ja, det stämmer!

det var några som blev hemskickade när jag var där!

jag tog chansen men inget hände , så om man har tur så slipper man :)

2009-05-13 @ 19:48:56
Postat av: andreaa

fytusan , ser riktigt härligt ut de där asså!

2009-05-13 @ 19:53:19
URL: http://andreaakerlund.blogg.se/
Postat av: emma

åå det låter underbart :D

2009-05-13 @ 20:02:27
URL: http://delicious89.blogg.se/
Postat av: Intenso

sjukt varmt i malta

2009-05-13 @ 20:12:27
URL: http://intenso.blogg.se/
Postat av: S

jag tycker vi hade en aning roligare den sommaren?

kajen all the time <3 :D saknar också den sommaren....

2009-05-13 @ 20:28:54
Postat av: maddiiiish

HAHAH MES!

jo, jag förstår det "S" , ni hade verkligen jätte kul medans jag var borta ;)

2009-05-13 @ 20:31:06
Postat av: Intenso

en riktig partyland :P

2009-05-13 @ 20:45:33
URL: http://intenso.blogg.se/
Postat av: Anonym

det verkar jättekul med språkresa! ska du åka på språkresa igen 2010 eller bara åka dit med vännäer/familj? :)

2009-05-13 @ 22:40:45
Postat av: maddiiiish

det var verkligen jätte kul! :)

jag ska tillbaka med kompisar! (=

2009-05-13 @ 22:42:41
URL: http://maddiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0