listen up!

har suttit och kollat runt på internet och behövde verkligen skriva av mig om en sak nu!
Svartsjuka!


Jag är svartsjuk, riktigt jävla svartsjuk!
det är riktigt pain in the ass för min pojkvän, men inte tala om hur det är för mig..
jag förklarade för honom för en dag sen hur det är att vara svartsjuk.
när jag ska förklara min svartsjuka, så ser jag det som en sjukdom.
Man måste tänka på att ta sina mediciner hela tiden för att kunna må bra.

och dom där "medicinerna" för mig, är att kunna veta vad folk gör , vilka folk snackar med osv.
jag blir riktigt irriterad på mig när svartsjukan tar över.
jag vill kunna kämpa emot, men det går inte. svartsjukan tar över mig..


"Svartsjuka kan beskrivas som en spontan känsla som är svår att övervinna, inte ens med förnuft.
I första hand har den sin grund i en personlig osäkerhet och en dålig självtillit.
Men svartsjukan kan ha många orsaker och samband.
En svartsjuk människa saknar förtroende, betvivlar den andres trohet och är rädd att mista den hon/han älskar. Den svartsjuke känner sig ofta värdelös och tar på sig skulden när han/hon blivit sviken för en annan."

denna texten hittade jag på en hemsida,
texten förklarar allt nästan.

Läste även på en annan hemsida, någon som skrivit att "
ifall du är i ett svartsjukt förhållande, lämna det på en gång. du kommer ångra dig ifall du fortsätter"

och sen hitta jag på en annan hemsida hittade jag detta
"skäms inte för din svartsjuka.
Den är nämligen bara bra för kärleken.
Det menar psykologiprofessorn David Buss.
Han ser svartsjukan som ett sätt att hålla passionen vid liv."

såja, folk kan se svartsjukan på flera olika sätt.
jag tycker att vara svartsjuk, iaf så mycket som jag är, då blir det jobbigt.
och ifall man har en pojkvän/flickvän som är riktigt svartsjuk
tycker jag inte man ska dumpa personen bara därför,
antingen att man går hos någon psykolog och får hjälp
eller att partnern helt enkelt kan stå ut med de :)
och jag tycker att ifall man är svartsjuk så visar man ialafall att man bryr sig om sin partner,
att man är förälskad och vill ha det bekräftat från den personen oxå!


någon mer som är svartsjuk? (=



Kommentarer
Postat av: feliciia (:

tack! desamma :)

2010-10-09 @ 12:35:07
URL: http://vendelafeliciapers.blogg.se/
Postat av: Cornelia

ja det är så himla gått! :D

2010-10-09 @ 12:43:21
URL: http://corneliiaa.webblogg.se/
Postat av: Trillion [Annie]

Klart man är svartsjuk... men inte nu när man är singel hah :)

2010-10-09 @ 17:17:55
URL: http://trillion.blogg.se/
Postat av: Trillion [Annie]

Sv: Haha ^^

Joomen.. gillar inte min design, den är tråkig :/

2010-10-09 @ 17:37:49
URL: http://trillion.blogg.se/
Postat av: Trillion [Annie]

Sv: Ja :/

Njeee, jag vet inte. Jag kan ju en del, men jag är inte så bra på att göra headers och så.. blöö! :P

2010-10-09 @ 17:44:44
URL: http://trillion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0